همه چیز درباره پرده بکارت

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

همه چیز درباره پرده بکارت | آشنایی جامع و کامل

هر آن چه بانوان درباره پرده بکارت دوست دارند بدانند

پرده بکارت انواع مختلفی دارد و اغلب دختران جوان تمایل دارند بدانند که چه نوعی از بکارت را دارند. پرده بکارت چیست؟ چند نوع دارد؟ علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

برای داشتن آگاهی های لازم در این باره با ما در مرکز مشاوره مامایی میلاد همراه باشید تا بیشتر در مورد این پرده توضیح دهیم..

 

پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا غشای هایمن(hymen) یک غشای کوچک و نازک است که ورودی واژن قرار گرفته است و در زمان جنینی به وجود می آید. این پرده در اندازه ها، شکل ها و ضخامت های متفاوتی در افراد وجود دارد و حتی می تواند در طول زمان نیز در یک فرد دچار تغییر شود. در اکثر موارد پرده بکارت فقط در قسمت پایین ورودی واژن قرار گرفته است اما در موارد نادری نیز این پرده، کل دهانه واژن را می پوشاند که به دنبال آن مشکلاتی را در دوران قاعدگی به وجود خواهد آورد.

فاصله ی پرده بکارت از مدخل واژن

این فاصله در افراد مختلف متفاوت می باشد اما معمولا 2-1 سانتی متر بعد از ورودی واژن قرار دارد.

چرا بکارت وجود دارد؟

علت دقیق وجود آن در بدن مشخص نیست و هنوز هیچ کس به طور قطعی نمی داند این پرده چه وظیفه ای در بدن دارد اما برخی از افراد فکر می کنند می تواند با دور نگه داشتن قسمت های داخلی دستگاه تناسلی یعنی واژن و رحم از باکتری ها و عوامل بیماری زا، ارتباط داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

 

با انواع مختلف پرده بکارت آشنا شوید

پرده بکارت معمولا یکی از شکل های زیر است:

  • مدل بسته: در این نوع دهانه واژن به طور کامل پوشیده شده است و هیچ سوراخی بر روی آن وجود ندارد. این نوع پرده تنها با زایمان و خروج نوزاد باز می گردد. دخترانی که پرده مسدود دارند معمولا بدلیل اینکه خون در زمان پریود پشت آن جمع می گردد اغلب دوره های ماهیانه دردناکی را تجربه می نمایند.
  • نوع حلقوی: در این مدل پرده مانند حلقه به دیواره واژن چسبیده است و میان آن خالی می باشد‌. دو نوع پرده بکارت حلقوی وجود دارد: نوع قابل اتساع که با نزدیکی هم پاره نمی گردد و نوع غیر قابل اتساع.
  • نوع تیغه ای یا دو سوراخه: در این نوع وسط سوراخ پرده بکارت یک لایه باریک به اصلاح تیغه ای وجود دارد و آن را به دو قسمت تقسیم می نماید.
  • مدل ارتجاعی: که در آن پرده بکارت داری جنس انعطاف پذیر و کشسانی می باشد و معمولا بانوانی که پرده ارتجاعی دارند با نزدیکی دچار خون ریزی نمی گردند.
  • مدل مشبک: همان طور که از نامش پیداست روی پرده دارای سوراخ های متعدد است که حالت شبکه ای و غربالی به آن داده است.

پرده بکارت

چگونه پرده بکارت پاره می شود؟

مهم ترین و اصلی ترین علت پارگی پرده، دخول از طریق رابطه جنسی است. اما سوالات زیادی در اینجا مطرح می شود که به چند مورد آن پاسخ می دهیم.

سوالاتی مثل: آیا مواردی مثل خودارضایی، اسب سواری، زمین خوردن، فشار آب به پرده  آسیب می زند؟ در ادامه به پاسخ آن ها می پردازیم…

دلایل عمده پارگی پرده بکارت

  1. دخول از طریق رابطه جنسی
  2. قرار دادن تامپون قاعدگی
  3. ضربه شدید به واژن
  4. خودارضایی( به شکل وارد کردن اجسام خارجی یا وارد کردن عمیق دست)

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده می شود؟

در مسئله ی خودارضایی اگر انگشتان وارد واژن شود و یا فرد اجسام خارجی را وارد کند احتمال پارگی پرده وجود دارد. به طور کلی خودارضایی می تواند آسیب هایی برای فرد داشته باشد که توصیه می کنیم اگر به انجام آن دچار هستید از طریق مشاوره با یک متخصص آن را ترک کنید.

آیا فشار آب می تواند پرده بکارت را پاره کند؟

در اینجا باید بگوییم خیر. فشار آب منجر به پارگی پرده نمی شود و همانطور که اشاره شد اعمالی مثل وارد کردن دست، اشیاء خارجی و یا آمیزش جنسی آن را پاره می کند.

زمین خوردن و پارگی پرده بکارت

اگر زمین خوردن و یا سقوط از ارتفاع صورت گیرد باز هم برای پرده مشکلی پیش نمی آید و خونریزی که ممکن است دیده شود به علت فشار به رحم است.

آیا اسب سواری می تواند پرده بکارت را پاره کند؟

برخلاف تصور بیشتر افراد، اسب سواری و یا دوچرخه سواری آسیبی به پرده بکارت نمی زند. مگر اینکه در حین انجام ورزش، ضربه ای با شدت بسیار بالا به واژن دختر وارد شود.

علائم پاره شدن پرده بکارت

تشخیص قطعی پارگی پرده باید توسط متخصص زنان و یا یک پزشک با سابقه صورت گیرد. زیرا ممکن است در تمام افراد علائم پاره شدن پرده بکارت بروز پیدا نکند. اما به طور کلی موارد زیر می توانند شدت علائم پاره شدن پرده بکارت یا هایمن را مشخص کنند:

  1. نوع و ضخامت پرده
  2. خشکی واژن
  3. شدت دخول در حین رابطه جنسی
  4. آماده نبودن زن در حین رابطه جنسی از لحاظ جسمی و ذهنی

 

آنچه باید درباره پرده بکارت بدانید:

  • پرده بکارت دارای رشته های عصبی بسیار کمی است در صورتی که اولین رابطه جنسی در آرامش و بدون استرس و با آگاهی کامل برقرار شود می توان گفت این پارگی درد چندانی نخواهد داشت.
  • در میان پرده بکارت سوراخ های کوچکی قرار دارد. به همین دلیل در صورت ریخته شدن منی ممکن است اسپرم از پرده عبور کرده و به تخمک برسد و بارداری اتفاق بیفتد.

بنابراین شما میتوانید با مراجعه به مرکز مامایی میلاد و تحت معاینه و تشخیص دقیق خانم حوری سادات متفکریان از نوع و ضخامت پرده ی خود باخبر شوید و آموزش های لازم در این خصوص را فراگیرید تا هنگام برقراری اولین روابط جنسی بتوانید بر مشکلات احتمالی به راحتی غلبه کنید! جهت رزرو نوبت حضوری با شماره ی 02532928182 تماس حاصل فرمایید.

نویسندگان: حوری سادات متفکریان، زهرا عسگریان

درباره نویسنده



نویسنده
mamaadmin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید