زخم شدن واژن هنگام دخول

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

زخم شدن واژن هنگام دخول

علت زخم شدن واژن هنگام نزدیکی

یک رابطه جنسی سالم، یک رابطه لذت بخش و سرشار از آرامش برای زوج ها میباشد. گاهی اوقات این رابطه جنسی دردناک می شود و حتی ممکن است به زخم شدن واژن هنگام دخول منجر شود. درواقع واژن در حالت معمولی نباید دچار عارضه ی دردناکی حین دخول و بعد از آن شود. جهت آشنایی با علل زخم شدن واژن هنگام دخول با مرکز مشاوره مامایی میلاد همراه باشید…

زخم شدن واژن هنگام دخول

نشانه ها و علائم بریدگی یا زخم شدن واژن هنگام دخول

  • احساس درد
  • سوزش هنگام تماس ادرار یا آب و یا مایع منی با ناحیه زخم شده
  • خونریزی جزئی

آیا خونریزی پس از رابطه جنسی یک وضعیت خطرناک است؟

بر اساس گزارشات اخیر، تحقیقات نشان می‌دهد که 9% از زنانی که در دوره قاعدگی قرار دارند، بدون توجه به مرحله‌ای که در چرخه ماهانه خود قرار دارند، با خونریزی واژن پس از رابطه جنسی روبرو می‌شوند. همچنین، درصدی بین 46 تا 63 از زنان یائسه که به دلیل تغییرات هورمونی تغییرات در ویژگی‌های ارتجاعی بافت واژن خود را تجربه می‌کنند، با عوارضی نظیر خشکی، خارش، لکه‌های بینی، حساسیت یا حتی خونریزی در هنگام یا پس از رابطه جنسی مواجه خواهند شد. اگرچه بیشتر این خونریزی‌ها دلیل نگرانی نیستند، اما در برخی موارد، این مشکل ممکن است نشانگر یک مشکل جدی‌تر باشد.

 

زخم شدن واژن هنگام دخول

علل زخم شدن واژن هنگام دخول

زخم شدن واژن هنگام دخول می تواند علل مختلفی هم داشته باشد از جمله مشکلات جسمی و روانی.

همچنین عدم آگاهی از رفتارهای صحیح جنسی و بیماری های مختلف تناسلی، جزء مواردی هستند که می توانند عامل ایجاد زخم در واژن هنگام دخول باشند.

از آنجایی که شروع درمان نیازمند این است که علت زخم شدن واژن هنگام دخول را بدانیم بنابراین به بررسی دقیق علل آن می پردازیم:

  • استفاده از خشونت حین رابطه جنسی می تواند منجر به بروز ناراحتی و یا زخم و خونریزی و جراحات دیگر شود و به دنبالش رابطه را نیز دردناک کند. که استفاده از یک روان کننده و یا داشتن رابطه جنسی آرام تر می تواند به حل این مشکل کمک کند.

 

  • نوسانات هورمونی به خصوص پس از دوران قاعدگی، بعد از زایمان و شیردهی: در این موارد هورمون استروژن کاهش پیدا می کند و همین عامل موجب خشکی واژن می شود. بنابراین می تواند در حین دخول کار را برای زن و مرد سخت کند و باعث به وجود آمدن زخم و خونریزی و درد در واژن شود. که زن و شوهر نیاز است معاشقه کافی قبل از دخول داشته باشند یا از روان کننده ها استفاده کنند.

 

  • عوامل روحی و روانی نیز از جمله استرس، نگرانی از ظاهر فیزیکی ناحیه تناسلی، اضطراب و ترس از رابطه، همه می توانند به ایجاد برانگیختگی کم و درد و فشاری که موجب ایجاد زخم شود کمک کنند.

 

  • افرادی که در گذشته دچار سوء استفاده جنسی شده اند به دلیل درد اولیه ای که حین رابطه جنسی تجربه کرده اند دفعات بعدی نیز به علت ترسی که از رابطه دارند درد بیشتری را حس می کنند. مخصوصا اگر این خاطره تلخ با ایجاد زخم و آسیب هم همراه باشد ممکن است حتی دیگر نخواهند وارد رابطه ی دیگری شوند و به کلی آن را کنار بگذارند.

 

  • حساسیت یا آلرژی به کاندوم ها، اسپرم کش ها و مواد شوینده از جمله صابون نیز می توانند واژن را حین رابطه جنسی زخم کنند.

 

  • از عوارض برخی از داروها ایجاد خشکی در واژن است. داروهایی مثل ضد افسردگی ها، آنتی هیستامین ها، قرص های ضد بارداری و داروهایی که در فشارخون های بالا مصرف می شوند و با نظر پزشک می توان آن ها را به دیگر داروها تغییر داد.

همچنین مرکز مشاوره مامامیلاد آموزش هایی در زمینه ی درمان قطعی واژینیسموس برای شما آماده کرده تا بتوانید بهترین نتیجه را در کوتاه ترین زمان بگیرید.

روش های درمان زخم شدن واژن هنگام دخول

در صورت تجربه عوارض موضعی یا درد حین یا پس از رابطه جنسی، پزشک یا متخصص بهداشت جنسی مشاوره‌ای دریافت کنید. آنها سعی خواهند کرد تا علت این مشکلات را تشخیص دهند و در صورت لزوم، درمان مناسبی را پیشنهاد دهند، لذا احساس شرم یا خجالت نکنید. پرسش‌های شما می‌تواند نقاط کلیدی در رابطه با علت زخم و درد شما ارائه دهد.

در صورت نیاز، پزشک با اجرای معاینه لگن، علائم تحریک پوست، عفونت یا مسائل آناتومیک را بررسی خواهد کرد. همچنین، از اعمال فشار ملایم به اندام تناسلی و عضلات لگن برای تشخیص دردهای احتمالی استفاده می‌کند و معاینه بصری واژن با استفاده از اسپکولوم نیز اجرا می‌شود.

۱. درمان‌های پزشکی برای زخم شدن واژن هنگام دخول اگر عفونت یا مشکلات پزشکی باعث زخم واژن شما شده باشد، درمان‌های دارویی مختلف پیشنهاد می‌شود. برای مثال، در صورت وجود درد، ترشحات غیرمعمول، خارش یا زخم در اطراف اندام تناسلی، درمان بر اساس علت ممکن است شامل درمان‌های ضدعفونی، درمان برفک یا سندرم مقاربتی باشد.

۲. درمان‌های غیر دارویی برای زخم شدن واژن هنگام دخول تکنیک‌هایی چون حساسیت زدایی و تمرینات آرام‌سازی واژن ممکن است به کاهش درد و زخم‌ها کمک کنند. مشاوره با متخصصین رابطه جنسی نیز می‌تواند در حل مشکلات کمک کند، و درمان‌های شناختی رفتاری نیز می‌تواند الگوها و رفتارهای منفی را تغییر دهد.

۳. تغییر شیوه زندگی و استفاده از درمان‌های خانگی استفاده از موقعیت‌های جنسی متنوع و تأخیر طولانی‌تر در نفوذ می‌تواند به کاهش درد و زخم‌ها کمک کند. همچنین، استفاده از روان‌کننده‌ها و تجربه شیوه‌های دیگر از صمیمیت ممکن است مفید باشد.

دیگر مقالات مرتبط:

آیا باید حتما به پزشک مراجعه کرد؟

خوشبختانه اکثر زخم هایی که در واژن حین رابطه و دخول ایجاد می شود، خود به خود و معمولا تا یک هفته الی 10 روز بهبود می یابند. البته هر چقدر زخم عمیق تر باشد بهبودی کامل دیرتر اتفاق می افتد. بنابراین اگر زخم خیلی عمیق بود یا خونریزی شدیدی داشت و یا حتی عفونی شده بود باید به پزشک مراجعه کرد.

پزشک از چه روش هایی جهت تشخیص بهتر استفاده می کند؟

شما می توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص، از علت دقیق مشکل خود باخبر شوید.

حوری سادات متفکریان در مرکز مشاوره مامایی میلاد، اینجاست تا این مشکل شما را با علمی ترین، به روز ترین و تخصصی ترین روش ها درمان کند. کافیست به ما اعتماد کنید…

نویسندگان: حوری سادات متفکریان، زهرا عسگریان

درباره نویسنده



نویسنده
mamaadmin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید