روش های درمان واژینیسموس

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

روش های درمان واژینیسموس

آیا واژینیسموس قابل درمان است؟

 

همان طور که در مقالات قبلی اشاره کردیم واژینیسموس یک اختلال است نه یک بیماری که این اختلال نیز قابل درمان است. در این مقاله در مورد روش های درمان واژینیسموس صحبت خواهیم کرد. درمان هایی که می توانند به شکل کاملا موثری عمل کنند.

درمان واژینیسموس از چند طریق می تواند صورت گیرد: از جمله مشاوره، بوتاکس، لیزر، برداشتن اندومتریوز، rf هیگز، کگل و… که در این مقاله می خواهیم بیشتر درمورد مشاوره و rf هیگز صحبت کنیم.

روش های درمان واژینیسموس

روش های درمان واژینیسموس/درمان با RF واژن

دستگاه آر اف واژینال یکی از دستگاه هایی است که با کمک امواج رادیوفرکانسی عمل میکند و می تواند به شکل قطعی و دائمی واژینیسموس را بدون استفاده از هیچ گونه تیغ جراحی درمان کند. این امواج کمک می کنند تا عضلات واژن به حالت استراحت دربیایند و انقباضات شدید آن هنگام نزدیکی از بین می رود.

امواج آر اف توسط حرارتی که در بافت لابیا مینور، لابیا ماژور، لایه درم و عضلات جداری واژن ایجاد می کند، در مرحله ی اول باعث انقباض عضلات و بعد افزایش تولید کلاژن و فاکتورهای جوانسازی می شود. همچنین حرارتی که ایجاد می کند منجر به تقویت جریان خون در لگن و ارگان های داخل آن مثل رحم و واژن و به دنبال آن کاهش درد های لگنی خواهد شد.

بنابراین دستگاه RF که از روش های درمان واژینیسموس می باشد، علاوه بر درمان این اختلال در مواردی همچون درمان دردهای لگنی، جوانسازی واژن و… نیز کمک کننده و موثر می باشد.

از جمله مزیت های دیگر این روش این است که معمولا در فاصله ی کوتاهی پس از به کارگیری آن یعنی حدود 1 الی 3 جلسه، نتیجه درمانی آن نمایان خواهد شد و می تواند واژینیسموس بسیار شدید را هم درمان کند.

البته ناگفته نماند تعداد جلسات درمان با این دستگاه به شدت واژینیسموس هر فرد وابسته است. اما معمولا همانطور که گفته شد در جلسات اول نیز فرد می تواند این بهبود را در روابط جنسی خود احساس کند.

در کل این روش فوایدی دارد که آن را به نسبت روش های تهاجمی دیگر متمایز می کند از جمله: بدون عارضه، سرپایی، سریع، قطعی و دائمی، بسیار موثر، بدون خونریزی و برش و درد و بدون محدودیت برای تمام بانوانی که نیاز به استفاده از این روش دارند.

 

روش های درمان واژینیسموس/مشاوره درمانی

همانطور که قبلا گفته شد داشتن یک رابطه جنسی سالم و موفق می تواند کیفیت زندگی مشترک را تضمین کند و باعث می شود زن و مرد رضایتمندی بالایی نیز در زندگی داشته باشند.

اما زمانی که علی رغم داشتن صمیمیت و آمادگی جسمانی هردو نفر برای برقراری رابطه جنسی، نمی توانند رابطه خوبی داشته باشند کم کم رابطه ی گرم آن ها به سردی می گراید. در واقع خانمی که مشکل واژینیسموس دارد احساسات منفی زیادی از جمله خشم، افسردگی، سرخوردگی، ناامیدی، ترس، تنهایی، طرد شدن و… به او هجوم می آورند.

از طرفی همسر او نیز احساساتی نظیر ناکامی، خشم، رنجش و ناراحتی را تجربه خواهد کرد. که تمام این احساسات منجر به دور شدن زن و مرد از هم می شوند.

به بیان دقیق تر اختلال واژینیسموس ریشه ی ذهنی و روانشناختی دارد و زیاد به موارد جسمی و اختلالات دستگاه تناسلی مربوط نمی شود. یکی دیگر از روش های درمان واژینیسموس مشاوره درمانی است.

 

روش های درمان واژینیسموس

پیگیری مداوم و شرکت در جلسات درمانی به شکل منظم، حمایت همسر و انگیزه ی بالا می توانند به درمان آن کمک زیادی کنند و از طرفی طول دوره درمان را کوتاه تر کنند. همچنین جهت درمان موثر و موفق این اختلال، حضور فعال زن و مرد باهم در جلسات مشاوره بسیارمهم خواهد بود.

 

دیگر مقالات مرتبط:

 

جهت گرفتن نوبت در مرکز مشاوره مامایی میلاد لطفا با شماره 32928182 تماس بگیرید.

 

فقط همسران خانم های مبتلا به واژینیسموس بخوانند:

لازم است بدانید نقش شما در برطرف شدن واژینیسموس همسرتان بسیار پررنگ است. در واقع می توانید با انجام دادن موارد زیر به سلامت روانی و عاطفی خود و همسرتان و نیز بالا بردن کیفیت روابطتان کمک کنید:

  • سعی کنید این اختلال و روند درمان آن را به خوبی بشناسید
  • مشوق و حمایتگر باشید
  • شما هم خانم را در تمرینات همراهی کنید
  • در جریان تمامی مراحل و میزان پیشرفت باشید
  • صبور باشید و به خانم انرژی و انگیزه و امید دهید
  • در طول درمان رابطه احساسی بدون دخول داشته باشید

 

روش های درمان واژینیسموس

سخن پایانی:

واژینیسموس درمان پذیر است به شرطی که خود افراد بخواهند درمان شوند. و ریشه ی آن هم اغلب ترس ها و درگیری های ذهنی است که توصیه می شود ابتدا از راه مشاوره اقدام کنید و به عنوان اولین قدم این اختلال را از جنبه ی روانی آن درمان کنید. مشاورانی هستند که دلسوزانه و با مهارت بالا آماده ی کمک به شما عزیزان هستند تا شاهد لذت بخش بودن روابطتان باشید و برای همیشه با این ترس خداحافظی کنید.

مرکز مشاوره مامایی میلاد  با سابقه ای درخشان در  درمان انواع واژینیسموس ها  در خدمت شما زوج های عزیز می باشد.

نویسندگان: حوری سادات متفکریان، زهرا عسگریان

درباره نویسنده



نویسنده
mamaadmin

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید